16 września 2019, Imieniny: Edyta, Kamil, Korneliusz
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Znane i nieznane - spacer po Mokotowie, 12 XII

Ostatni spacer z cyklu "Znane i nieznane" odbył się w piątek 12 grudnia. Tym razem poznawialiśmy różne oblicza Mokotowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Królikarni.
O dziejach pałacyku i jego architekturze opowiedziała Magda Chmielowska.

Na pałacowym tarasie wysłuchaliśmy referatów Marii Ciszewskiej i Rozalii Ziołkowskiej z klasy pierwszej o Mokotowie dawnym i współczesnym oraz Niny Tomczyk z klasy drugiej, która zaprezentowała kalendarium wydarzeń.

Następnie
zwiedziliśmy zabytkowe wnętrza pałacyku oraz obejrzeliśmy interesującą wystawę "Tata rzeźbiarz".

Mokotów jest jedną z większych dzielnic Warszawy, dlatego aby móc dotrzeć do wielu obiektów oddalonych od siebie, część spaceru miała formę przejazdów busem.

Spod Królikarni pojechaliśmy ulicą Idzikowskiego, podziwiając przedwojenne osiedle lotników, do XVII-wiecznego kościoła projektu Tylmana z Gameren. Mieliśmy wyjątkowoą okazję zwiedzenia wnętrza świątyni, która jako jedna z niewielu w Warszawie zachowała oryginalne jednolite stylowo barokowe wnętrzne.

O kościele opowiedziała Justyna Kramarz.

Po wyjściu z kościoła pojechaliśmy ulicą Czerniakowską do tzw. Fortu Czerniakowskiego, w którym mieści się teraz oddział Muzeum Wojska Polskiego.
O dziejach fortu i jego architekturze opowiedziała Sonia Rybicka.

W drodze powrotnej Asia Roszczyk i Marek Zając opowiedzieli o walkach na Mokotowie w czasie Powstania Warszawskiego.
Ostatnim przystankiem był pałacyk Szustra przy ulicy Puławskiej oraz dom Wedla, o którym mówiła Wiktoria Aleksandrowicz.

Następnie pojechaliśmy ulicą Madalińskiego, Kazimierzowską, Alejami Niepodległości i Rakowiecką - z okien busa podziwialiśmy willową zabudowę Mokotowa oraz gmachy uczelni i urzędów. Objazd Mokotowa zakończyliśmy przy granicy administracyjnej dzielnicy, czyli przy placu Unii Lubelskiej.