21 listopada 2019, Imieniny: Albert, Janusz, Konrad
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Wyjazd naukowy klasy 2 do Krakowa, 10-12 X

W dniach 10-12 października klasa druga wraz z nauczycielką historii sztuki Anną Wigurą i wychowawczynią Joanną Janiak była na wycieczce naukowej w Krakowie.

10 października, czwartek

Zwiedzanie Krakowa zaczęliśmy od indywidualnego zwiedzania Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach, gdzie pracowaliśmy z kartami pracy. Następnie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego (referat Aleksandry), gdzie mogliśmy zobaczyć młodopolskie polichromie oraz dzieła Wita Stwosza (referat Magdy).

Obiad zjedliśmy na Kazimierzu, skąd dalej przeszliśmy na Podgórze aby zobaczyć Cricotekę (referat Sary) oraz Zabłocie, gdzie zwiedzaliśmy MOCAK (referat Moniki). Dzieła sztuki współczesnej również analizowaliśmy, wypełniając karty pracy. Instalacje artystyczne zachęcały do interakcji, pozostali zwiedzający mogli zobaczyć szaloną sesję fotograficzna pani Joanna Janiak oraz wysłuchać minikoncertu na pianinie (Aleksander, Maksymilian i Konstanty).

Po długim dniu wróciliśmy do hostelu na kolację.

11 października, piątek

Rano udaliśmy się na krakowski rynek, gdzie rozmawialiśmy o powstaniu kościuszkowskim (referat Jakuba), później przeszliśmy na Wawel. Zwiedziliśmy katedrę (referaty Zuzanny i Hanny) oraz analizowaliśmy Kaplicę Zygmuntowską (referat Julii) i renesansowe elementy zamku (referat Franciszka). Następnie oglądaliśmy witraże w kościele franciszkanów i poznawaliśmy twórczość Stanisława Wyspiańskiego (referat Mai).

Po obiedzie zwiedziliśmy Synagogę Tempel oraz oglądaliśmy Synagogę Starą (referat Emilii). Kolejnym punktem programu był Plac Bohaterów Getta, gdzie mówiliśmy o czasach Generalnego Gubernatorstwa (referaty Aleksandra oraz Maksymiliana), w tym o Aptece pod Orłem i Tadeuszu Pankiewiczu (referat Liliany). Ostatnim zwiedzanym obiektem była Fabryka Emalia Oskara Schindlera.

Po kolacji w hostelu wysłuchaliśmy referatów dotyczących rabacji chłopskiej (Miłosz), Piwnicy pod Baranami (Konstanty), Starego Teatru (Dominika), Jamy Michalika (Zosia) i Teatru im. Juliusza Słowackiego (Anna).

12 października, sobota

Ostatniego dnia zobaczyliśmy barkowy kościół św. Anny oraz wystawy w Pawilonie Czapskiego (referat Lwa) oraz Muzeum Narodowym (referat Mili).

Po obiedzie, w czasie wolnym, każdy cieszył się Krakowem na swój sposób. Do Warszawy wróciliśmy wieczorem.