Literackie wywiady, 6 XII
(Przedwczesny) literacki karnawał
6 grudnia w szkole zaroiło się od postaci literackich. Klasa trzecia wcieliła się w bohaterki i bohaterów lektur i w ten niekonwencjonalny sposób miała powtórzyć najważniejsze informacje przed majowym egzaminem. Zadaniem uczennic i uczniów klas 1. oraz 2. było przeprowadzenie i nagranie krótkich wywiadów z wybraną bohaterką/bohaterem. Rozmowy miały na celu poznanie postaci, ale nie ich prostą identyfikację. Nagrane wywiady zostaną wyemitowane w trakcie sesji 21 grudnia. Wówczas ostatecznie stanie się jasne kto, kim był.
Szczegółowe zasady
Dla klasy 3: w czwartek 6 grudnia przychodzę w przebraniu – zgodnie z wcześniejszym losowaniem. Przez cały dzień wcielam się w wylosowaną postać. Moje zachowanie jest związane z wrażliwością, aspiracjami i doświadczeniem życiowym postaci literackiej. Udzielam jednego wywiadu, w trakcie którego nie zdradzam swojej tożsamości (nie przedstawiam się, nie mówię, z jakiego tekstu literackiego pochodzę, kto jest autorem tego tekstu, ani w jakiej epoce powstał utwór).
Dla klas 1–2: tworzę zespół 2–3 osobowy. W skład każdego zespołu muszą wejść osoby z obu klas. 6 grudnia mam techniczne możliwości nagrania rozmowy (audio i video) oraz przekazania pliku z nagraniem do sekretariatu. Przeprowadzam wywiad (w czasie przerwy) z wybraną postacią. Nie zadaję pytań o imię, nazwisko oraz tytuł utworu, nie zadaję pytania o tożsamość autora ani o nazwę epoki, w której powstał tekst. Wywiad nie może być dłuższy niż 2 minuty.
W dniu nagrania musi być gotowy do odtworzenia – bez konieczności postprodukcji.